Inspirationsbilder till sovrummet del 2

Wow, nu skenar vi fram med kanonfart med renoveringen i sovrummet (allt är relativt). Snart börjar det likna ett beboligt rum igen!

Eftersom jag (som vanligt) ligger underfär 3 steg före thomas i planeringen så har jag nu listat saker vi ska ha till sovrummet!


2 x Hampen matta från IKEA, svart. 1 har vi redan så det blir till att skaffa en kompis.


Det här soffbordet från Ellos gillar jag skarpt. Synd (för thomas) att vi bara får plats med ett sängbord...










Garderober har vi inte råd att köpa nya så vi ska piffa upp de som vi har.. jag har en tanke om att ha en gardinstång med ett tyg hängade franför istället för dörrar. Det dämpar ljudet i rummet samtidigt som det blir "större" utrymme när man slipper öppna och stänga dörrar. Ungefär så här:


Snygga gardiner att ha framför garderoberna är IKEAs Felicia i guld:




















2 st lampor för mysljus till fönstren. De här heter Klara och kommer från Ellos.

Jag känner också att vi behöver någon typ av fåtölj som kan stå i ena hörnet av sovrummet. Den ska fungera som klädhögsgömma. Hellre att kläderna hamnar där än på golvet! Jag gillar den här typen av fåtölj....lite begagnad look till kontrast mot allt det nya:

Bild lånad från blocket.se



Oj, inköpslistan blir lite längre än vad vi tänkt!


Hur som helst kan man säga att vi kör följande färgskala

Basfärg: Vit, 3 st vitmålade väggar, sängbord
Kontrastfärg: Svart, 1 fondvägg, mattorna, fönsterlampor etc
Accentfärg: Guld, gardinerna till garderoben, kuddar och ev. en guldram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0