The House With The Blue Door

Jag drömmer lite lätt om en blå ytterdörr just nu. Lantligt fint och lite annorlunda.
Jag har främst två argument till varför vi ska ha just EN BLÅ dörr (behöver jag säga att sambon är mycket skeptisk..?)

1. Det är fint mot det röda huset
2. Tänk att ge följande vägbeskrivning:
- "ja, och så svänger ni vänster in på gatan..."
- "vilket hus är det?"
- "...det är huset med den blå dörren" (Istället för nummer  åtta, sjutton, eller vad man nu kan bo på)

The house with the blue door... precis som Hugh Grant i Notting Hill =)


 
från ekstrands.com


 

från skånskabyggvaror.se


Om möjligeten fanns till pardörr skulle jag gärna ha den här

Från ekstrands.com, modell Falsterbo


När jag googlar så verkar det som att de flesta blå dörrarna sitter på Skånska putshus...det är givetvis också fint men allra finast måste vara blå dörr på ett rött hus med vita knutar?! *såklart*

Hittade iaf två bra ex här och här






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0