Tisdagstema i Fabriken v. 44

Jag har gått med i Fabriken som  innebär att jag kommer publicera ett inlägg utifrån ett tema varje tisdag + en söndagsbil!
Jättekul!

Denna vecka är temat Stilleben och här kommer mitt bidrag.

Ett fönster- och tavelstilleben som står i vårt vardagsrum. Fönstrena är från mamma och pappas uthus. Det vita har glas i sig och det träfärgade är utan.

Fotoramen är från IKEA och fotot har jag tagit själv på en gammal cykel utanför Christiania i Köpenhamn.

Längst bak står en tavla köpt på loppis för 20 kr med en linneduk uppspänd på ram. Är ett mindre fint motiv på som jag tänkt måla över någon dag när jag har tid (och skaparlust!)

Tycker om kombinationen nytt vs gammalt och gillar den personliga anknytningen till både eget taget foto, köpenhamn som ligger mig varmt om hjärtat samt mamma och pappas gamla fönster.







 

Kommentarer
Postat av: Petra

Fint!! Jag gillar verkligennä rman använder gamla fönster som dekoration och inredning! Själv har jag en spegel som är gjord av ett gammal fönster.



Och välkommen till Fabriken! :-)

2010-11-02 @ 11:44:48
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0