Det är kallt med det luktar underbart

Burr! Idag när jag kom hem från jobbet stod termometern på 18.0 grader inne! Arton komma noll. Lite för kallt för min smak. Nu eldar jag för fullt och har tänt massor av stearinljus för att ge värmen lite hjälp på traven!

Gud va skönt med fredag, absolut den bästa dagen på hela veckan. Imorgon ska jag sooova riktigt, riktigt länge.

Strax börjar matlagningen inför kvällen. Finns det något bättre än fredagsmys? Fredagsmys borde förresten in i svenska ordlistan ...kanske nästa år?
 
Kvällens meny:
- Entrecote
- Dansk potatisgratäng (den är inte dansk egentligen. Bara att vi åt den här varianten när vi var i danmark så för oss är den dansk)
- Sallad
- Smörsteka (och egenplockade!!) kantareller

Inne doftar det brasa blandat med Fresh cotton-doftljus

Knäppte de här ögonblicksbilderna med iPhonen förut, ingen bra kvalitet, men det är bilder iaf =)


Trevlig fredag!




Kommentarer
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Inge´Trist fredagsmys!! Guu så gott det lät med en god köttbit å potatisgratäng!!! ...Middag hos er snart..? =)

Trevlig helg!

2011-01-22 @ 12:45:33
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0