Ännu fler blommor!

Våra murgrönor i vardagsrummet har vissnat. Mamma säger att de har fått spinn...stackare. Därför tog jag en sväng till Plantagen idag och frågade snällt i kassan vart de hade anti-spin produkterna.

- "Aj då! Spinn. Ja, men titta borta på sjukdomshyllan" säger kassörskan med ömnkande blick.

Sjukdomshyllan? Kändes lite överdrivet, det är ju faktiskt blommor vi pratar om.

Hur som helst köpte jag skiten för 150 kr (!!!) och jag har nu kurerat mina murgrönor som får hänga på rehab i tvättstugan ett tag.


Ynklingar på rehab

Men! Jag kallade in mina ersättare, eller vikarierna som man säger när vi människor är sjuka (och tydligen använder man samma språk på växter).
Och det blev ju också riktigt bra!



Fräsha vikarierna

Tur i oturen så hade Plantagen -50% på alla gröna växter! Så jag köpte några fler, såklart!

Fixade lite på övervåningen och efter ett tag fick jag till det så här:




Mini växten på den sista bilden är planerad i en gammal marsallburk!
Mina nya satsbord skymtas på bilderna. Är fortfarande i valet och kvalet om de ska målas vita eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0