Gamla fönster!

Förra veckan var jag på inredningsparty (jag återkommer till detta!) och träffade vår gamla granne från Bjällerud. Hon sa att det  fanns gamla fönster kvar i en lada där ute som rasat under vintern pga snön.
Han som äger ladan skulle elda upp den och hon tipsade om att skynda sig ut och plocka åt sig dessa innan de eldas upp!

Jag kastade mig på telefonen och ringde ut till mamma.
Givetvis var jag försent ute =(
MEN!
Det visade sig att mamma och pappa hade fönster liggande i ett gammalt hönshus! Tjoho! Ut mot Bjällerud bar det av och dessa fick jag med mig hem:







Tre stycken fick jag med mig
- Ett avlångt med 3 fönsterrutor m glas (bild 1+2)
- Ett avlångt med tre fönsterrutor utan glad (bild 2)
- Ett mindre med fyra rutor, varav tre st med glas (bild 2)

Vart dessa ska vara vet jag inte än, men nån stanns ska vi nog lyckas klämma in dem!
En tanke är att ha ett av de avlånga fönstren liggande över byrån i hallen, där det ser ut så här idag.

Vi får se, charmiga är de iaf!


Kommentarer
Postat av: karin

Hej Anna!!Härlig blogg!!Fint med fönster..mamma har ett gammaltfönster som hon satt spegelglas i och det är verkligen jätte snyggt..Du har ju nära till glasmästaren ;) Ni verkar ha det sååå mysigt!Kramar

2010-05-11 @ 08:08:37
URL: http://shoegalnogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0