Husekonomi

Det tog 20 minuter att få den här rackarn såld på blocket, kaching! Pengar in i kassan. Men när det går så fort så tänker jag genast att jag satt ett alldeles för lågt pris....aldrig är man nöjd!

Vi har fler saker att sälja; tv-bänk, crosstrainer, vedklyv mm.

Länge leve Blocket - hurra!

Januari är en riktig gnetmånad rent ekonomiskt. En vecka kvar till lön - håll ut! ALLA räkningar toppar den här månaden och elräkningen ska vi inte ens prata om. En sak är klar: Det är billigare att ha ett hus än att använda det. Genast börjar diskussionen hemma....

Thomas: Nu blir det inga fler renoveringar här hemma!

Genast hamnar jag i försvarsposition (särskilt när det handlar om inredning)

Jag: Vi skulle inte ha köpt så dyr bil!

Thomas har åkt på träning i den nya bilen (utan tanke på det höga bensinpriset *host*). Nu sitter jag här med nedsläckta lampor och stearinljusen tända och tänker att det är rätt mysigt att bo i hus ändå......=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0