Allt som har en början har ett slut, även TV-bänks projektet!

Tv-bänksbygget som vi drog igång i februari börjar äntligen falla på plats! Det tog sin tid men nu är hyllan iaf uppe på väggen. Tyvärr hade jag glömt räkna med det sablarns x-boxet i min plan... ja ja, vad ska man göra? Det får agera sladd-håls-döljare tills vi kommer på en bättre lösning!














Konstruktionen är mycket enkel:

- Två "ruffa" brädor, mät och såga till
- kvistlacka
- grundmåla
- måla i valfri färg

- Mät upp lite grövre träbitar som funkar som dolda konsloer, både på inrelångsidan och på kortsidorna.
- Två mindre träbitar stöttar upp underifrån, en ca vid blomman, den andra ca vid ljusen (syns om man tittar noga på bilderna!)

- Lite skruv och en händig sambo sen är det klart!



Jag fick det jag ville tillslut; enkelt, vitt och lättstädat!!  =)



Kommentarer
Postat av: pysseliten

smart ! nu ser jag hela tapten med den är ssååå fiiin:)

2011-05-23 @ 20:44:43
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mejl? (publiceras ej)

Kanske till och med en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0